hej, ma ktoś rozwiązanie kazusu nr 2 z wykładu z 12 października i podzieli się odpowiedzią (dot. stowarzyszenia działającego non-profit)
Mimo, że stowarzyszenie działa non-profit to mamy do czynienia z pomocą publiczną, ponieważ stwarza konkurencję dla innych podmiotów działających na rynku.
czy ktoś będzie tak miły i rozwieje nasze wątpliwości dot. pomocy publicznej? problemem jest dlaczego sie odejmuje? zawsze sie odejmuje? jak mamy ulge 10% czy 10% regionalnej pomocy inwestycyjnej to zawsze sie odejmuje (i to widac przy duzych przedsiebiorcach a przy mikro juz np. nie, i wtedy dajemy maksa za region?)? o to chodzi?
Co do pierwszej części pytania:
zgodnie z regułami jeżeli kumuluje się 2 środki pomocowe, albo pomoc publiczna i pomoc de minimis wtedy wysokość pomocy nie może przekroczyć skumulowanej intensywności w regionie, czyli. 30% dla Mazowsza, 40% Polska Zachodnia i 50% Polska Wschodnia.
Przykład:
Przedsiębiorca z Polski Wschodniej dostał zwolnienie z podatku w wysokości 20%. Ubiega się o uzyskania wsparcia programem operacyjnym. W jakiej wysokości może otrzymać? odp: 30%, bo 50% - 20%.
Co do drugiej części pytania:
Mikro, mali i średni przedsiębiorcy są traktowani na uprzywilejowanych zasadach przy udzielaniu pomocy. Dla małych i mikro jest +20%, a dla średnich +10%, czyli odpowiednio dla małych i mikro skumulowana intensywność pomocy w regionie wynosi 50%, 60% i 70%, a dla średnich 40%, 50% i 60%.
Przykład:
Mały przedsiębiorca z Polski Wschodniej dostał zwolnienie z podatku w wysokości 20%. Ubiega się o uzyskanie pomocy z programu operacyjnego. W jakiej wysokości moze otrzymać? odp: 50%, bo 70% (50% podstawowa + 20% uprzywilejowania) - 20%.
Tak to widzę, jeżeli ktoś zauważy błąd w rozumowaniu, proszę o poprawienie
Ostatnio zmieniony przez SLR dnia Pon 15:44, 23 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
a wie ktoś może jak to jest z testem pomocy publicznej, bo w jednym miejscu w notatkach mam, że przeprowadza go prezes UOKiK, a później, że ten, kto wydaje decyzję lub przygotowuje program pomocowy
mi wychodzi z notatek ze wniosek np. gminy [beneficjent na pierwszym poziomie] do prezesa uokik o opinie czy jest czy nie jest pomoc publiczna [i tu prezes notyfikuje do komisji europejskiej]
wczoraj było ostro, a mianowicie na wstępie weszli chłopacy, no i niestety... ale będą poprawiać, bo im nie wpisała. i z poważną miną wyszła dr Kokocińska i po mimo wcześniejszego ustalenia że teraz wchodzą 2 dziewczyny z Europeistyki, to kazała nam wejść z Administracji, a chłopaków nie wypuściła z gabinetu, tylko kazała im tam siedzieć i słuchać.
Pytania stardardowe ale oczywiście drążone
1. PO - charakter prawny, jest aktem normatywnym czy nie? i dlaczego tak? a z czego to wynika ? itd......
2. Intensywność pomocy w wielkopolsce dla micro przedsiębiorcy
3. Strategie jakie są
4. Euroregion
5. Porozumienia hybrydowe
6. zasady pomocy publicznej
7. kontrakt terytorialny
Podmiot publiczny i prywatny wnoszą wkłady. Wkładem partnera publicznego jest z reguły jakiś majątek.Dofinansowanie środkami UE jest kierowane do podmiotu publicznego. Podmiot prywatny jest finansowany przez bank. Jeżeli partnerstwo jest związane z realizacją zadań publicznych, musi zostać zagwarantowana publiczna dostępność. To było na wykładzie 23.11.
Ogólnie to już mi się mózg gotuje od nadmiaru informacji
Zasady udziału jst w przedsięwzięciach o charakterze transgranicznym? o co chodzi? o zasady przystepowania (ustawa)? czy o cos innego?
[Jednostki samorządu terytorialnego mogą przystępować do zrzeszeń i uczestniczyć w nich w granicach swoich zadań i kompetencji, działając zgodnie z polskim prawem wewnętrznym, polityką zagraniczną państwa i jego międzynarodowymi zobowiązaniami.
Przystąpienie do zrzeszenia nie może łączyć się z przekazaniem na jego rzecz lub na rzecz któregokolwiek ze zrzeszonych w nim członków wykonywania zadań publicznych przystępującej jednostki samorządu terytorialnego ani też nieruchomości lub majątkowych praw na dobrach niematerialnych przysługujących tej jednostce.
Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego podejmuje uchwałę o przystąpieniu do zrzeszenia bezwzględną większością głosów ustawowego składu. Uchwała wchodzi w życie po uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw zagranicznych. Jednostka samorządu terytorialnego przekazuje uchwałę ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych za pośrednictwem wojewody, dołączającego swoją opinię.
Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego wraz z uchwałą przekazuje statut zrzeszenia, do którego zamierza wstąpić, lub inny dokument ustalający zasady działania tego zrzeszenia, listę jego członków
oraz urzędowe tłumaczenie tych dokumentów na język polski. Sejmik województwa przedstawia także „Priorytety współpracy zagranicznej województwa”.
Minister właściwy do spraw zagranicznych wyraża zgodę na przystąpienie do zrzeszenia lub odmawia takiej zgody w drodze decyzji administracyjnej.
W przypadku zmiany celów lub zasad działania danego zrzeszenia dalsze członkostwo jednostki samorządu terytorialnego w zrzeszeniu wymaga podjęcia uchwały przez organ stanowiący tej jednostki.]
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach